Nytt miljø for Norsk Tipping

28/05/2015

I 2013 startet Norsk Tipping prosessen for å utvikle et nytt miljø. Det består av terminaldisk, skranker, avlastningsdisker, plakater m.m. Alt som er installert hos kommisjonærende ble vurdert og nye elementer ble skapt. I samarbeid med flere aktører startet prosjektet med å utkvile konsepter og ideer som skulle gi det nye interiøret bredde. Retailmiljøet har forandret seg mye siden Norsk Tipping sist utviklet et interiør og kundene har også forandret handlemønster og tolkningen av retail-scenen.

Ideene og konspetene ble utviklet til skisser og et av høydepunktene fra dette av mer synlighet og mer varetrykk. I løsningene finner man at produktene er mer synlige og mer fargerike. For å forsterke dette har overflatene blitt tempet både med roligere farger og med færre detaljer. Egenskaper som belysning, avlastning og lagring har blitt redesignet og er nå integrert på nye smarte og moderne måter.

Interiøret er nå i pilot og finnes ute i utvalgte butikker og kiosker. Utrulling er satt til høsten 2015.



Kommentar